Lilleman är ett A-barn!

Igår hade vi tid hos barnmorskan igen, nu börjar mag-mätningen. Igår var mitt SF-mått 24 cm, precis mitt på den gröna linjen på den berömda kurvan. Hon ville även ta fram min blodgrupp, jag sa då att den fanns i Varberg och att östra tagit fram den, barnmorskan ville ändå ta den igen…. Funderar på om det är vanligt att man byter blodgrupp över tid, haha.

Hb värdet låg på 136 vilket imponerade sköterskan,hon påpekade att det märktes att vissa blivande mammor verkligen tänkte på sin kost (jag hade bara gått upp 5kg hittills)

Jag skrattade inombords då basfödan bestått att Burger king, Max och mc donalds det sista halvåret. :))

Kommentera

