80%

Idag har enligt min app 80% av graviditeten passerat. Det känns som att jag varit gravid i en evighet men samtidigt som att tiden flugit förbi.

Jag känner i min kropp att jag är tung och otymplig. Snubblar på mina egna fötter och måste vila mycket. Att sitta på kontorsstolen är riktigt jobbigt. Hela magen kläms ihop och lilleman protesterar och trycker tillbaka. Hade hoppats på att jag skulle vara en sån där pigg och snofsig gravid kvinna som arbetar för fullt tiden ut. Så har det verkligen inte varit och jag kommer på mig att jag känner mig lite bitter.

På fredag skall vi fika med ett annat Göteborgs par som skall ha barn i november, även deras barn har hjärtfel.

20130814-133714.jpg

Kommentera

