Superdepp

Hualien vilken kämpig dag! Känns verkligen som jag börjar bli klar med den här graviditeten. Lederna värker, huden kliar, måste kissa en gång i kvarten, bäckenet värker när jag försöker ta mig runt. Att man känner sig som en padda hjälper ju inte humöret…

Vi har sedan en tid tillbaka varit med i en hemlig facebookgrupp för föräldrar till barn med hjärtfel. Även om vi inte varit så aktiva så har det hjälpt att läsa de andra föräldrarnas tankar, funderingar och erfarenheter. Men det som delats denna helgen har varit mer än hjärtskärande!

Det började med att en förälder la ut en bild från östras vårdavdelning för hjärtebarnen (avd 323) där en cvk ( ett dropp placerat i halsvenen) inte satt som det skulle och hur ohygieniska omständigheterna till det hela var. Detta blev startskottet på drygt 60 inlägg där flera föräldrar delade sina erfarenheter om hur ohygieniskt avdelningen sköttes och hur stora delar av personalen nonchalerade gällande regler för basal hygien…. Inte direkt något man vill läsa dagarna innan man skall föda. Satt uppe och grät halva natten. Inte nog med att jag är orolig för förlossning, operation och om vår son skall överleva så skall jag nu också behöva oroa mig för att människor som vi kommer vara beroende av inte gör sitt jobb?

Jag tror jag skall ringa kontaktsköterskan imorgon och ventilera lite.

Kommentera

