Lördagslunk

Idag blir det en riktig vilodag både för oss och lilleman. På vår avdelning har det tidigare legat fyra barn men idag är det bara två. Känns lite lyxigt nästan 🙂

Igår träffade vi läkaren som berättade att ett ultraljud på hjärtat inte skulle kunna ge svar på vad hans extra kärl är för något utan istället tog de ner honom till röntgen för att göra en CT ( dator tomografi) svaret på den kommer under måndagen.

Det går fortfarande bra med maten och vi slipper ge honom en sond. De flesta sjuksköterskor varnar oss dock för att ju mer han skall äta desto större är risken att han måste få vissa mål med sond. Detta för att han skall spara energi när han äter. Detta gör mig lite irriterad, jag har läst mer än en studie om hur viktigt det är för återhämtningen efter första operationen att de verkligen har kommit igång med maten själva. Något som en del är skeptiska till när jag nämner. Jag förstår ju att de som arbetar här har många års erfarenhet, men alla barn är ju också olika.

I eftermiddag får vi lite besök från mormor, moster och farmor men innan dess tar vi igen oss och kollar på reprisen av idol.

20131012-112817.jpg

20131012-112841.jpg

20131012-112902.jpg

One thought on “Lördagslunk

  1. Emelie Gustafsson skriver:

    Världens sötaste kille 💙 Så fin och så stor han är! Ni är fantastiska och jag blir helt mållös 💗 ger Er kraft och energi och många kramar från mig & Bubbarna 💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

Kommentera

