Skiftbyte

Igår bestämde vi att Johan skulle åka hem och sova på dagen för att komma tillbaka på kvällen. Det hade väl gått sådär att sova men det blev ju en välbehövlig paus iallafall. Jag och Karl fick en lugn och mysig eftermiddag och kväll och äntligen fick han upp ögonen och plirade lite på mig! Som jag längtat! Stackarn har ju varit så svullen i ansiktet efter förlossningen att han inte har kunnat det tidigare.

Att lämna sjukhuset när jag visste att Johan var kvar var en befriande känsla, jag var så himla glad att vi beslutat att göra så här. Jag sov som en stock tills jag likt arla-kossorna vaknade av att jag saknade min mjölkmaskin 😄😄😄

Väl tillbaka på 323:an hittade jag båda mina män sovandes, den stora med pannan i kuvösen. Natten hade tydligen inte varit lika lugn som de andra, lilleman hade haft magknip och varit ledsen, sen hade nålen i handen slutat fungera och de behövde sticka om honom. Det hade inte lyckats så vi fick invänta narkosläkare på morgonen som fick sätta en ny nål i foten istället. När jag fick höra om den lite stökiga natten så blev jag ännu gladare över att vi delat på oss. Hade jag fått detta berättat för mig på morgonen och vi båda varit hemma hade jag gått sönder!

Klockan ett blir det ny CT och jag sitter nu och väntar på ronden. Det har tydligen bestämts att operation blir på torsdag. Jag får återkomma när jag vet mer om det.

20131014-103817.jpg

Kommentera

