Lysande!

Igår var verkligen ingen bra dag för oss, vi var trötta och slitna båda två. La Familia var tillbaka i de allmänna utrymmena och en undersköterska som arbetade var lite väl hårdhänt i sin hantering enligt mig… Det var med ett tungt hjärta vi lämnade BIVA för natten… Detta släppte då vi ringde in vid tio och fick veta att vår favoritsköterska arbetade, hon skall även jobba i natt, så otroligt skönt!

La Familia är förövrigt inte bara soffhäckare utan även mjölktjyvar…. Igår när de barrikaderat sig i köket hörde jag hur det gick i kylen. Plötsligt frågade en sköterska om mjölken som stod framme var vår ( den är märkt med KARL med stora bokstäver!)

I vanliga fall skulle vi ju inte bry oss om kostnaden för en liter mjölk, men dessa störiga mänskor retar verkligen gallfeber på mig. Som tur är så har jag ju gift mig rätt man, för när jag sitter och eldar upp mig som bäst visar sig Johans mer humoristiska sida… Mjölken vi har i kylen kommer idag prepareras med massor av salt! MOHAHAHA!

Men om vi lämnar den tråkiga gårdagen så är det mycket roligare att berätta att Karl inte behöver glukos längre utan hans mage klarar att bara äta ( via sond) och ta näringen därifrån.

OCH HAN ANDAS SJÄLV

sedan midnatt kör han på med andningen själv och om han fortsätter såhär så hoppas de att de kan ta respiratorn imorgon!

Idag får han även ha lite kläder på sig, stor kille nu 😊

20131024-112913.jpg

20131024-112943.jpg

18 thoughts on “Lysande!

  1. Z skriver:

    Fin han är i sin snygga outfit!!:)

  2. Hanna Z skriver:

    Vad härligt att ni hinner roa er lite med 😉 hoppas, hoppas Karl blir av med fler sladdar och slangar snart så att ni får gosa med honom! Ska bli spännande att läsa fortsättningen om mjölken! Kram

  3. Catarina skriver:

    Härligt med så fina framsteg!! Rätt åt mjölktjuvarna 😀

  4. Caroline skriver:

    Åh blir alldeles varm! Så härligt att läsa om er fina Karls framsteg 😘💗✊👏

  5. elindbladh skriver:

    Hahaha hade dock varit underhållande att läsa om vad du gjort om Johan inte bromsat dig? Ser en hel dokusåpa framför mig!

    Skönt att lillen gör såna härliga framsteg, gör mig lycklig ända in i själen! Kraam

  6. Valdemar skriver:

    Härligt att höra att han gör framsteg.

    Stärkande kramar till hela familjen.
    /Valdemar med familj

  7. Åsa skriver:

    Men å vad härligt att höra! 🙂 Kan ni inte köra ner lite laxermedel i mjölken? 😉 Kram på er!

  8. Maria skriver:

    Härligt att höra.

    Längtar till jag får träffa Johan OCH Karl.

    Kram till er

  9. Helena skriver:

    Så fin!
    Och heja Johan! 😉

Kommentera

