Är det någon….

Som funderar på hur länge det skulle dröja innan jag blev osams med personalen?

Då behöver vi inte fundera längre för just nu går här en undersköterska och är stött… Trampad på… Sur… Förolämpad… Grinig… Ja kalla det vad ni vill.

Himla otur för henne att jag är så uttråkad av sjukhus nu och helt ärligt njuter av konflikten 🙂 MOHAHAHA

Kände redan de första 30 sekunderna av hennes arbetspass att det skulle bli såhär. Denna gråa människa med ett klassiskt bibliotikarie-namn kommer in och snörvlar och hostar. Som vilken tiger-mamma som helst så frågade jag om hon var förkyld. Det svarade hon att hon inte var, utan hon var känslig för den torra luften efter att ha kommit utifrån… Fine… Märkligt dock att hon två timmar senare fortfarande snörvlar😡

När jag sen ser hur hon upprepade gånger går mellan sängarna utan att sprita händerna kan jag inte hålla mig längre, jag säger med vad jag själv tycker är en trevlig ton -du glömmer väl inte sprita händerna… Haha jag vet… Jag är en öppen bok och det finns ingen chans att jag lät så trevlig som jag själv vill inbilla mig 😂 jag får till svar – oroa dig inte, jag har koll… Ehhhhh uppenbarligen inte ( tänkte jag) men svarade att hon inte skulle ta det som kritik utan som en påminnelse…. Nu är tystnaden total… Skönt!

Slänger in en bild från vår frukoststund halvsex imorse.

20131030-085307.jpg

5 thoughts on “Är det någon….

  1. zara skriver:

    Haha vad jag skrattade när jag läste detta.. Rätt åt henne. Hon får sköta sig ordentligt nu, dig vill man int eha som fiende…. 😉

  2. Susi skriver:

    Emma ”på med kappan” bara 🙂
    Kram ❤

  3. Maria skriver:

    Heja heja heja dig

  4. Åsa skriver:

    Hahaha, tycker du ska visitera henne också, så att hon inte går runt med en gammal äcklig näsduk i fickan, som hon snyter sig i o stoppar tillbaka (bland det äckligaste jag vet). 🙂 KRAM!

  5. Maj Carlström skriver:

    Emma . Jag ler när jag läser senaste bloggen. Jag förstår dej . Man kan inte ha kemi med alla. Och när man är på sjukhus är det extra viktigt att tänka på renlighet och förkylning. Kram till er. Nu längtar jag jättemycket att få träffa er

Kommentera

