Så kom bakslaget, skit också!

Det är så jäkla typiskt, inatt var första natten vi inte vakade över Karl. Johan hade känt sig krasslig på förmiddagen och hur svårt det än var så kände vi att det var bättre han var själv över natten än att Johan kanske smittade honom med något.

Vid elva igår kväll ringde jag till avdelningen och då var allt lugnt. Vi gick och la oss för att sova och vid halvsex imorse ringde jag in igen. Fick då rapport att lilleman varit orolig i natt och kräkts flera gånger. Det lät ju inte så allvarligt i mina öron då han kräkts i flera dagar.

Ni kan tänka er att mitt hjärta stannade när jag kliver in i salen vid sjutiden och ser att det står sex stycken vit och blåklädda sjuksköterskor/läkare över Karls säng.

Det är oroliga över att något inte stämmer pga kräkningarna. Så nästan omgående kom de och gjorde ett ultraljud på hjärtat och övriga inre organ samt röntgade bröstkorg och mage. Det har tagit massor av blodprover, urinodling samt avföringsprov. Det som de är/var mest bekymrade över var om flödet i shunten i hjärtat inte fungerade. Eftersom Karls liv är helt beroende av shunten så är det katastrofalt om den inte fungerar. På ultraljudet verkade det dock som att flödet var bra.

Så här sitter vi nu alla tre, Karl med fler nålar och dropp än på flera dagar, möra och lite chockade och hoppas att de hittar problemet och att de kan lösa det snabbt. Det är ett smärtsamt uppvaknande att inse hur skört livet är och hur snabbt det kan vända. Vi hoppas vi kan göra en gladare uppdatering ikväll.

Kram ❤️

20131102-114845.jpg

20131102-114901.jpg

20131102-114910.jpg

5 thoughts on “Så kom bakslaget, skit också!

  1. Malin Karlsson skriver:

    Åååå, hoppas av hela mitt hjärta att allt går vägen!!! Kram

  2. Jonna skriver:

    Tänker på er ❤

  3. Åsa skriver:

    Å lilla plutten! 😞 Önskar jag kunde göra något! Tänker på er hela tiden. Massor av kramar från mig! ❤

  4. Marie Engström skriver:

    Tänker på er! Hoppas det vänder!
    Kram Marie

  5. elindbladh skriver:

    Stackars liten! Hoppas dom hittar anledningen till kräkningarna.. Stora kramar ❤️

Kommentera

