Packar upp igen då

Då var vi hemma igen!

Aldrig i livet hade vi vågat tro att det skulle gå så här fort! Glädjen att vara hemma är väl kanske lite mer reserverad än förra gången tyvärr, men oron för att inget bra varar kommer nog lägga sig snart.

Innan kroppen kapslat in stenten så är det ju rostfritt stål som sitter i hjärtat. Detta ökar ju tyvärr risken för blodproppar och det innebär nu att Karl måste injiceras med fragmin dagligen under kommande månad. Ni som följt med i hela bloggen minns kanske att jag stack mig själv två gånger om dagen med dessa fragminsprutor under graviditeten och nu är det alltså dags för mig att sticka Karl i stället. Stackars liten!

20131130-201857.jpg

Innan vi gick från avdelningen skrev läkaren ut dagens röntgenbilder, tittar ni noga så ser ni stenten, den ser ut som ett litet nät.

20131130-210705.jpg

20131130-210717.jpg

4 thoughts on “Packar upp igen då

  1. NeLi skriver:

    Jag fick sticka Otis i 14 dar när han fick blodpropp efter kateteriseringen. Not fun, men det blir enklare efter de första sprutorna.

    • emmataaning skriver:

      Nu vet jag inte om jag bara svarar dig Milla eller alla, har inte riktigt kläm på appen. 😃

      Jag är inte så rädd för att sticka, men det är jobbigt att behöva hålla fast honom när han är så arg och ledsen. Stack du i låret också?

      Om du detta blev ett allmänt svar, så tack alla söta som kommenterar❤️

      • NeLi skriver:

        Jag fick sticka i låret. Det var så hemskt för de är ju beställning på så vi fick hem några från Lund. När vi sen skulle hämta ut från Ryhov hade de inte i ”barnstorlek”, så jag fick sticka honom med sprutor där nålarna var lika långa som mitt långfinger.. Men det är bara att gå in och göra det. De märker ju om man är nervös. Jag var orolig att jag inte skulle rikta rätt. Men det måste ju varit rätt 🙂

  2. Emelie Gustafsson skriver:

    💙

Kommentera

