Karl Taaning af Annexgatan

Inatt har vi fått sova en hel natt utan att pox-mätaren varnat! Det innebär att trots djupsömn så har inte sjunkit under sina 70% i syremättnad som är hans undre gräns. Före de satte stenten kunde han gå ner under 70% flera gånger per natt. Lägg till de gånger han vaknat när det kurrat i magen så har man en ganska upphackad natt med max en timmes sömn i stöten. Inatt har vi bara varit uppe en gång (!) dessutom så tog prinsen sovmorgon i min sänghalva efter frukosten! Underbart!

På torsdag är det dags för nästa kontroll, när jag ringde för att boka tiden berättade sköterskan att ryktet går att stent-sättningen varit fantastiskt lyckad. Det känns bra att detta experimentella ingrepp som vi ändå får kalla det anses ha gått så bra att alla pratar om det.

Igår gav jag honom första fragmin-sprutan, det gick förvånansvärt bra. Sen är det ju lite absurt att hålla fast sitt barn och åsamka smärta… Undrar vad alla dessa mammor och pappor som är fast beslutna om att trygghet hos ett barn skapas under de första månaderna och då skall barnet helst inte gråta alls har för åsikter kring en sådan start som sjuka barn får…Vi får verkligen hoppas att de har fel helt enkelt!

20131202-102512.jpg

5 thoughts on “Karl Taaning af Annexgatan

  1. Emelie Gustafsson skriver:

    Äntligen 💗
    Jag är såååå glad 💗
    Känns så skönt att se Karl ligga i storsängen och gosa, precis som det ska vara 💗 att han dessutom ger mammis lite extra sovmorgon är som grädde på moset 💗 puss på Er 💗

  2. NeLi skriver:

    Mmm, jag brukade tänka det när jag läste att det är sååååå viktigt med anknytningen att barn slängs upp på bröstet direkt och ammar 24/7; Otis föddes 10.10, jag såg honom först runt 16.30. Idag är han jättegosig både mot mig och Petter. . .

  3. Maria skriver:

    Söta Karl

    Kram

  4. Maj Carlström skriver:

    Det är så underbart skönt så man tror inte det är sant. Kram till er alla 3

  5. Åsa skriver:

    Å vad mysigt! 🙂 Karl är lyckligt lottad som fått världens bästa föräldrar! ❤ Kram!

Kommentera

