BVC och vaccin

Idag har vi varit på ett helt ”vanligt” vårdbesök. Karl fick två sprutor med en mixad vaccin-kompott som alla tremånaders får. Som vanligt förundras jag över hans tapperhet. Nålarna ska ju ändå rakt in i lårmuskeln…. Ajaj… Men han klagar inte nämnvärt utan grinar lite illa bara.

Då detta var vårt första vanliga BVC besök så framkom det en del som jag skall ta upp på läkarbesöket på torsdag. Det verkar som de mitt i allt allvar missat de grundläggande undersökningarna som skall göras såsom hörseltest, kontroll av pungkulor, ryggrad och allt sånt. Det framkom också att de missat ordinera D-vitamin… Det irriterar mig nog mest för av alla läkare och sjuksköterskor som doserat och ordinerat mediciner så har ingen upptäckt att de missat D-vitaminerna. Det är ju något som alla små barn skall ha så de borde ju ha det på bulk på avdelningen. Sen så är väl inget av detta något han står och faller med, men jag tror allt vi skall gå till BVC också för att verkligen säkerställa att de ”vanliga” kontrollerna blir gjorda!

20140114-190150.jpg

20140114-190200.jpg

20140114-190208.jpg

5 thoughts on “BVC och vaccin

  1. linerosen skriver:

    Jag har en son på 5 år så med Meja visste jag vad dom borde göra, hade jag inte påmint så hade dom inte gjort något av dom testerna osv. Ibland blir det bara fokus på hjärtat , så de glömmer det ”friska”. Har Karl gjort en shunt op eller bandning?

  2. Olivia skriver:

    Hade vart kul att få träffa er snart! Han är ju så himla söt!!

  3. NeLi skriver:

    Hörseltest och sånt missade de med Otis också..
    Va stor han börjar bli sötungen!

Kommentera

