Trevlig fredag?

Pust… I över tre timmar hade Karl en rätt dålig syresättning. Poxen indikerade 65-72% och helst ska han ju inte ligga under 70%

Så när han hade haft dåliga siffror under 20 minuter fick jag börja felsöka. Hans syresättning blir ju kass när han själv inte mår bra (fis på tvären kanske ni minns) så under tre timmar fick jag bytt prob, flyttat proben mellan händer och fötter, gett honom magmassage, bytt blöjor, givit näsdroppar, alvedon och fragmin, kört nässug, bytt pjyamas två gånger efter kräkolyckor, vyssjat, provat pysventil, blivit nedkissad, matat, rapat, klappat och gungat… Ett tag var jag helt inställd på att detta skulle sluta i ett besök på östra. Men så var det som det tillslut vände, lillfisen kom till ro och sista halvtimmen har han haft mycket bättre siffror… Puh!

Vet inte varför det strulade så mycket, kanske är han påverkad av vaccinet han fick häromdagen, eller kanske det är min förkylning som smittat honom.

Vad det än var så är jag glad att det vände, jag är helt slut (Johan jobbar) jag hoppas verkligen att operationen är nära. Denna ständiga oro för shunten börjar tära på oss.

20140307-225353.jpg

Kommentera

