Det kan inte bli bättre!

Ja det utlåtandet får vi väl vara nöjda med! Mats som gjorde ultraljudet idag var mycket nöjd men Karls hjärta. Läckaget i klaffen är nu minimalt, en knappt etta av fyra möjliga. Innan Glenn operationen var han bedömd som en ”tvåa”. Mats tyckte vi kunde ta nästa besök om sex månader… Men det tyckte inte jag! Det är ju jättelänge! Så nu har vi fått ett terapibesök i september, kanske mest för mina nerver 😊

Vi var även hos BVC läkaren igår, även han är mycket nöjd med Karl! Med sina 9900gram och 75cm så ligger han en bra bit över medel på den klassiska kurvan. Härligt med en matglad unge 😊

Tyvärr verkar hans kulor vara på vift dock så det blir till att göra ultraljud i blöjregionen för att se var de håller hus. Känner oss inte direkt oroade. BVC sköterskan la huvet på sned och sa att jag inte skulle vara allt för orolig nu om han kan få barn eller inte…. Öhhhh tänkte jag, jag oroar mig för hans överlevnad, huruvida jag kan bli farmor eller inte känns skrattretande oviktigt faktiskt. Men det sa jag inte, jag tänker att det är skönt att hon tänker oss som ”vanliga” föräldrar och vad kanske de oroar sig för.

Det är ju faktiskt en stor operation kvar som vi måste ta oss igenom och efter det skall vi alla lära oss leva med Karls halva hjärta och all oro det innebär.

20140613-195042-71442027.jpg

20140613-195041-71441118.jpg

One thought on “Det kan inte bli bättre!

  1. Carolina skriver:

    Sååå härligt att höra. Och herregud vad han växer snabbt! Finaste Karl!

Kommentera

