Den längsta dagen i våra liv…

För ett år sedan idag genomlevde vi den längsta dagen i våra liv. Det var dags för Karls första operation. Om hans ett-årsdag gjorde oss sentimentala så är det inget jämfört med hur denna dag känns. Det var efter denna dag han fick en chans på livet, en chans att överleva.

Jag minns det som igår hur vi klockan fyra på morgonen skrubbade honom inför operation. Hur vi turades om att hålla denna lilla klimp på knappa fyra kilo i våra armar. Att ömsom ta farväl och ömsom tro på livet.
Alla dessa tårar…att gråta för sitt barns liv är speciella tårar och jag får en klump i halsen bara av att skriva om det. Jag minns hur klockan närmade sig åtta och hur han kopplades loss från alla kablar och slangar ur väggen. Jag minns hur vi rullade droppställning, säng och syremätare ut ur tresalen och in i hissen upp till sjätte våningen.

Jag minns hur vi pussade vår lille parvel på pannan och önskade att man hade kunnat byta plats. Ett sista djupt andetag innan vi lämnade rummet. Jag minns tystnaden i bilen hem, det fanns inga ord.

Åtta timmar av tystnad… Åtta timmar av väntan… De längsta timmarna i våra liv!

Jag minns när min telefon ringde, jag kastade den på Johan för jag kunde inte förmå mig att svara. Det var Boris, kirurgen… Allt hade gått bra!

Mmm… Det samtalet kommer jag aldrig glömma, den dagen kommer jag aldrig glömma…

IMG_1367.PNG

IMG_1345.JPG

IMG_1304.JPG

IMG_1357.JPG

IMG_1355.JPG

5 thoughts on “Den längsta dagen i våra liv…

  1. Ninnz skriver:

    Hej Emma, skulle vilja komma i kontakt med dig för en fråga gällande en bild i samband med blodtransfusion. Skulle du kunna maila mig dina uppgifter så berättar jag mer.

  2. Anna-Karin Brahn skriver:

    Fantastiskt skrivit, Emma! Underbart att det har gått så bra 🙂 Kram och lycka till framöver!

  3. Maj Carlström skriver:

    Du är helt otrolig Emma på att skriva och berätta. Det berör verkligen. Jag kommer ihåg oron för lille Karl av oss alla. Mest er naturligtvis. Men vi trodde på honom och vi tror att allt skall vara bra även framöver. Kram till er tre från oss

  4. elindbladh skriver:

    Krigare från första stund. Både lilleman och ni ❤
    Stor kram till er

  5. Carolina skriver:

    Nu börjar jag nästan gråta här på kontoret. Är så glad och tacksam för er skull att allt har gått då himla bra. All kärlek till er!

Kommentera

