Synagis och tredagarsfeber

Idag har Karl tagit sig igenom andra dagen med närmre 40 graders feber. Vi har inte fattat varför han haft denna feber eftersom han varit tillsynes ”frisk” för övrigt. Men så pratade jag med mamma som säger med en sån där självklar röst som bara mammor kan att ”det är väl tredagarsfeber?” Ehh… Ja det kanske det är säger jag samtidigt som jag googlar… 🙂

Efter att ha läst på så verkar det ju onekligen som att mamma har rätt. Tänk att både jag och Johan näst intill talar flytande läkarspråk och slänger oss med latinska termer men inte har en aning om de vanligaste barnsjukdomarna.

Trots feber var vi tvungna att ta oss upp till Hjärtmottagningen idag för de hiskeliga synagis-sprutorna. RS-viruset är värre än på många år så vår sköterska ville inte vi skulle missa tidsfristen på när dessa skall tas.

Uppe på mottagningen började stora tårar rulla ned för skruttungens kinder redan när jag tog av honom jackan. Förra veckans influensaspruta satt väl lite för färskt i minnet på honom och man såg riktigt på honom att han förstod vad som var på gång.

Det får nog bli några turer upp dit bara för att säga hej framöver så det inte gör ont och är läskigt varje gång vi är där.

Jag fick även lämnat av 15 armband till personalen att köpa. Så himla härligt att de vill bidraga med en slant!

2015/01/img_1985.jpg

2015/01/img_1999.jpg

2015/01/img_1994.jpg

2015/01/img_1987.jpg

2015/01/img_1985-0.jpg

One thought on “Synagis och tredagarsfeber

  1. NeLi skriver:

    Krya på dig karl!!

Kommentera

