En bättre dag -dag 5

Det var inte så lätt att somna igår, tankarna kring det som hänt malde runt. Jag vet att man inte skall älta. Men ju mer jag tänker på det desto mer kändes det hela som ett övergrepp från 50-talet. Karl var arg när han kom ner på avdelningen igår. Johan stannande kvar hos honom över natten, vi tänkte att det kanske var bra att det inte var jag som skulle hantera honom. Ni kanske tycker det är löjligt, att det är jag som överreagerar. Mycket möjligt, men jag vet hur det är att se mitt barn i ögonen efter något sånt här. Den ledsna blicken och det svikna ansiktsuttrycket är lagrat i mitt hjärta för alltid…

När jag och Siri kom imorse var det vår gamla Karl som låg i sängen. Bus-blicken var tillbaka. All hantering kring mediciner, omslagsbyte, vägning etc. Var tvunget att gå mycket långsamt, i dag har allt varit på Karls villkor och i hans takt. Gissningsvis är hans obstinata mamma journalförd också 😉

Mitt i min och Johans ”överlämning” ville Karl käka mackan han fått. Halleluja, ungen är hungrig! Första fasta matintaget sen i torsdags 🙂 senare pillade han i sig både lunch och middag. Underbart!

Tyvärr rinner det alldeles för mycket ur hans drän än för att ens våga tänka på hemgång. Förra dygnet rann det ut 700 ml vätska. Det är tio gånger så mycket än vad man anser är ”bra”. Karl vägde även 2 kg mer än påoperationsdagen igår vilket också visar att han samlar på sig alldeles för mycket vätska. Detta avhjälps med furix, ett vätskedrivande läkemedel. Senare idag var det lite bättre värden och det känns som att det sakta går åt rätt håll….

På eftermiddagen fick jag äntligen lirkat upp honom i sängen och ner i vagnen. Dränburkarna stoppade vi i varukorgen och vi begav oss ut för att åka hiss och mata fiskarna i akvariet. Han satt som en hösäck i vagnen och ville inte sitta själv. Jag tror inte han har speciellt ont. Tror mest att han är skakig och rädd. Vi tar nya tag imorgon.

Tack för alla fina glada tillrop! Jag läser alla för honom ❤

6 thoughts on “En bättre dag -dag 5

  1. Emelie skriver:

    Heja Karl (& hela familjen) ❤ Hoppas att det blir fler av de bättre dagarna. Kram på er.

  2. monica skriver:

    Älskade Ni.
    Eran familj gör det bästa tillsammans, vilken resa ni gör .
    Ni är värda tussen Sjukhusclowner.
    Kram på dig Karl, sov gott😴

  3. elindbladh skriver:

    Sån liten krigare ❤️

  4. Åsa J skriver:

    Bättre mamma kunde han inte fått! 😘 Härligt att höra att dagen varit bättre. Heja Karl! ❤

  5. Gammal bekant till Johan skriver:

    Tycker inte du är en överkänslig mamma. Så skönt att det är en bättre dag! Hej Karl! 💪💪💪

  6. Tomas skriver:

    Hej Kung-Karl!

    Stark du är!
    Din snälla mammas kollega kommer att köpa massa goa isglassar som du får så snart du är hemma igen. Fortsätt kämpa på så blir det snart en massa glass.

Kommentera

