Tappra lilla unge -dag 11

Han är så tapper, han klagar inte speciellt mycket över något. Han bara anpassar sig och hittar lösningar. Det går inte att sluta imponeras!

Vi är alla lite slitna vid det här laget, trötta på att ha personal omkring oss och röra oss på begränsade ytor. Karl har inte varit ute och lekt på nästan två veckor. Det är länge!

Idag har vi varit nere på lekterapin. På lekterapin arbetar det pedagoger som är extra utbildade att ta hand om sargade barn och deras syskon. Här kan man göra allt mellan himmel och jord, det finns ett rum med massor av sjukhussaker där man kan leka doktor, klämma på dropp-påsar, ge dockor sprutor. Ett fantastiskt sätt att bearbeta all stress. Där var vi inte idag dock.

Karl fick nämligen tag på en ambulanshelikopter, han satte sig demonstrativt med ryggen till och när jag försökte delta i leken sa han bara -nej mamma, sluta mamma! Så jag fick snällt sitta tyst bakom honom och hålla koll på nöd-kit, dränslangar och dränväskor och låta honom vara. Han behövde egentid helt enkelt, i nästan en halvtimme satt han och lekte i sin egna värld. 

Jag satt och pilla med mobilen medan jag väntade. Tänkte för mig själv att jag måste sett ut som en av de där mammorna som blir attackerade på Facebook ibland, ni vet ”släppmobilenduärendåligmamma-inläggen” 

Tillslut blev jag inbjuden i leken och vi hann med lego, bilkörning, en tur i biblioteket och en stund i ljusterapirummet innan vi var tvungna att åka upp på kontroll.

2 thoughts on “Tappra lilla unge -dag 11

  1. monica skriver:

    Oh, vad kul att det börjar ljusna i tunneln.. Leka är kul och arbetsamt.😘

  2. Åsa J skriver:

    Så gott att se att det går framåt! 😊❤

Kommentera

